50/50 GRIND TRANSFER TO RAIL ON THE BOARDSLIDE

FOTOĞRAF ve YAZI: Mustafa Onur AKIN
BOARDRİDER: Tuncay KOÇAL
onur@boardridermag.com
mustafaonurakin@gmail.com

50/50 grind yaparken hız ve ollienin yüksekliği oldukça önemlidir. Ollie yapıldıktan sonra truckların sürteceği alan yeterince kaygan ya da uygun nitelikte bir metaryale(metal, beton, mermer, vs..) sahip olmalıdır ki mevcut ivmeniz devam edebilsin. Eğer zemin uygun değilse özel kayganlaştırıcılar (kaykay waxı) ya da sabun, mum gibi malzemeler kullanabilirsiniz. Grind yapılacak alanın kayganlık durumuna göre vücudunuza uygun hareketi vermelisiniz. Eğer zemin zor kayan bir yapıdaysa vücudunuzu oldukça arkaya yatırmalısınız ki herhangi bir takılma durumunda öne doğru fırlayarak düşmeyin. Eğer zemin çok kaygansa vücudunuzu ne çok fazla önde ne de çok fazla düz duracak şekilde tutmamalısınız, ortalama bir değerde ağırlıklı olarak öne doğru durmak dengenizi koruyarak düşmenize engel olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta kaygan zeminde grind ve buna bağlı diğer grind hareketlerini yaparken asla ve asla arkaya eğilmemeniz gerektiğidir. Vücudu arkaya doğru yatırdığınızda sırt üstü düşme gerçekleşeceğinden bir çok ciddi sakatlanmalara neden olabileceğini unutmayınız. Grind yaparken out denilen hareketten çıkış kısmı -yani hareketten başka bir hareketle çıkış- kaykay sporunda artık sınır tanımamaktadır. İşte size burada güzel bir örnek sunuyoruz. Grinddan sonra ollie ile out yapılıyor ama aslında bu ollie başka bir harekete geçmede kullanılıyor. Burada grinden rail üzerinde boardslide hareketine geçilmiştir. Buradaki püf nokta ise grind hareketine yeterince hızlı girmek ve grind yaparken ikinci harekete yani ollieye geçiş için zamanlamayı iyi ayarlamaktır. Zamanlama tam tutarsa zaten kendinizi railın üzerinde bulacaksınız. Rail üzerindeyken ise yine zemin kayganlığına göre vücudunuza öne veya arkaya doğru uygun şekilde pozisyon aldırmaya dikkat etmek gerekir. Bu hareketi denerken dengeniz yeterince iyi değilse koruma kullanmaya özen göstermenizde fayda var.

Bu yazı 2008 yılında Boardridermag Dergisi'nde, www.skateboardturkiye.com-www.skateboardtr.com sitesinde ve bir çok web sitesinde yayınlanmıştır. İzin alınmadan ve yazar ismi belirtilmeden başka yerlerde kullanılamaz!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MİMARİ YAPILARDA GÖRME ENGELLİLER İÇİN İÇ ve DIŞ MEKANDA YAPILAN DÜZENLEMELER

KAYKAY SPORUNUN TARİHÇESİ VE TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİM SÜRECİ

SKATE İZMİR