"Yanında Sevdiğin, Değer Verdiğin İnsan Yoksa Neye Yarar Para Pul" diye geçirmişim aklımdan

Bugün aklımdan geçen şey: Muğla’ya döndükten sonra annemin ve babamın 65 yaşından sonra ilk kez Anlara dışında UZUN SÜRELİ ve belki de ÖMÜR BOYU yaşayacakları, YENİ HAYATLARINA ve yine belki de bizden habersiz karı koca olarak hep hayalini kurdukları ama hiç yaşamadıkları ikinci baharlarına, ben tadilatını bitirdikten ve şu korona laneti de geçtikten sonra yeni hayatlarına start verecekleri evlerinin bahçesinde kafam 90 derece gökyüzüne dönük, sigaramdan çektiğim derin bir nefes ve büyük bir rakı yudumuyla dolunay olmaya az kalmış ayı izlerken geçiyor :) 


Cümlelerim uzun ama aklımdan geçen şeyleri ancak bu şekilde betimleyebiliyorum. Umarım  gözünüzde canlandırabiliyorumdur :))


Aklımdan geçen bu şeyi belki anlatsam ne amcalarım, ne halalarım, ne diğer kuzenlerim, ne ailemden herhangi birileri ve hatta babam dahil hiç kimse bilmez… 13 yaşımdayken yaşadım ve  ilk kez paylaşıyorum birileriyle... 


Ne yaparsan yap ve hatta gerekirse yemeğinden keserek az ye az iç ama hep iyi mahallelerde, iyi yerlerde ve güzel insanların oturduğu yerlerde yaşa; hayatında olmasını istediğin şeylerin peşinden hep koş ve ne olursa olsun sakın vazgeçme! Gidebildiğin zaman git ve ne olursa olsun bul bir yolunu ve yalnız yaşayarak, hayatı mutlaka deneyimle ama bunların hepsini iyi insan olarak yap demişti rahmetli babaannem bana gizli gizli harçlık verirken…


Bu söyledikleri hiç aklımdan çıkmadı, bu akşam da aklım düşüverdi birden…


Ne düşünürsem düşüneyim, ne yaşarsam yaşayayım bunu az da olsa kendimce deneyimleyerek geldim 40 yaşıma.. Para hiç bir zaman umrumda olmadı. Hatta Bitcoinin para etmediği zamanlarda 300küsür bitcoinim varken ve ne işe yarar ki bu diyerek şimdinin parasıyla 300-500liraya karşılık gelen saçma bir şeylere harcadığım zamanlarda bile öngöremediğim, umursamadığım gibi paranın değerini, gücünü.. Bugün bunlarla birlikte, bir insanın hayallerini düşündüm ve eğer hayallerinde yanında olmasını istedikleri yanında yoksa insanın o hayallerin gerçekleşse bile anılarında ne kadar az yer kaplayacağını geçirdim aklımdan… Bir yeri süreki görüp de bir gün o yerin farklı detaylarını gördüğümüzde, eskiden nasıl bunu göremediğimizi düşünerek ayrıntıyı çözdüğümüz andaki gibi şeyler geçirdim aklımdan, paranın ve toplumsal statünün yerine tamamen duyguların daha geçerli olduğu anlar.. İşte bugün bunlar geçti aklımdan…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MİMARİ YAPILARDA GÖRME ENGELLİLER İÇİN İÇ ve DIŞ MEKANDA YAPILAN DÜZENLEMELER

KAYKAY SPORUNUN TARİHÇESİ VE TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİM SÜRECİ

SKATE İZMİR