2021-2021 Yeni Yıl Mesajlarımdan Biriydi

40 yaşındayım ve 2020 yılına gelene kadar hayatımda bir çok şeyi yaşadım, gördüm ve deneyimledim. Bu kadar şey içerisinde gördüğüm ve önem verdiğim nacizane bir şeyi 2021 mesajı olarak sizinle paylaşmak istiyorum.


İnsanların mantıklı buldukları bazı şeyleri önce savunduğunu, arkasında durduğunu, beğendiğini ve paylaştıklarını gördüm. Ama aynı şeyleri tarafı olduğu insanın zıtlaştığı karşı taraftaki insan da mantıklı bulup, beğenip, paylaşıp savunduğunda, daha önce mantıklı gelen, savunduğu şeyleri bir anda dönerek fikir değiştirdiklerini gördüm.


Karşı tarafın neden farklı düşündüğünü dinlemeden, bilmeden, taraf olduğu şeye körü körüne inanmaya dogmatizm denir ve bu, bildiğiniz üzere cahillik hastalığı olarak bilinir. Mantık olarak doğru gördüğü ve bildiği şeyleri  tamamen sadece taraf tutmak amacıyla savunmaktan, inanmaktan geçici süreliğine vazgeçerek haksızlığa uğratanlara da güven vermeyen, dalkavuk veya argo ifadeyle, dönek veya oynak insan denildiğini biliyoruz. 


Bu sebeple 2021 yılının; tabi ki öncelikle sağlıklı olacağımız ama her ne olursa olsun objektif olup haklıya hakkını haksıza da yine hakkını vermeyi ve hak yememeyi öğrenebileceğimiz ve bir o tarafa, bir bu tarafa koşarak tarafını kaybederek bertaraf olmuş insanların da tarafsızlığa kavuşarak yeniden insan olmayı öğrenebilecekleri(insan olmak öğrenilebilen bir şeydir) bir yıl olmasını diliyorum. Öğrenemeyen ve bu tip insanların da bizlerden sosyal mesafesizce olabildiğine uzak olmalarını ayrıca diliyorum, zira hak yemek bana göre çok kötü bişey.


Sağlıklı olup aynı zamanda İNSAN olduktan sonra para da, pul da, huzur da, aşk da, meşk de vs ne isterseniz hepsi olur zaten.


İYİ YILLAR HERKESE

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MİMARİ YAPILARDA GÖRME ENGELLİLER İÇİN İÇ ve DIŞ MEKANDA YAPILAN DÜZENLEMELER

KAYKAY SPORUNUN TARİHÇESİ VE TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİM SÜRECİ

SKATE İZMİR